Oppdatert informasjon om tilbudene våre og Hjerteromuka

16.4.21: Her kan du lese info om tilbudene våre og hva som skjer med Hjerteromuka 2021.

Regjeringen har startet en forsiktig gjenåpning av Norge, det har også betydning for Norkirkens arbeid. Vi gleder oss over at det nå ser ut til at vi kan møtes noe mer enn før!

Fra og med uke 16 gjør vi gradvise endringer i tråd med anbefalinger både fra statlig og kommunalt hold.

Vi understreker fortsatt viktigheten av å holde avstand på minst en meter, ha god håndhygiene, holde seg hjemme hvis man er i karantene, er syk eller har symptomer på covid-19.

Husk også å følge husreglene i Norkirken for bruk av lokalene. Disse er hengt opp på dørene.

Barn og ungdom

Barn og unge under 20 år kan nå delta i fritidsaktiviteter som normalt. De unntas fra anbefalingen om en meters avstand når det er nødvendig for å drive med aktiviteten. Alle våre tilbud for barn og unge kan dermed gjennomføres.

Vi oppfordrer til å overholde en meters avstand så langt det er mulig, og ellers følge smittevernregler.

Ledere og medarbeidere må selv kjenne på om de er komfortable med å delta, har vi ikke nok ledere må vi vente med å gjennomføre.

Følg med på informasjon fra de ulike gruppenes informasjonskanaler.

Søndagskolen vil i første omgang fortsette digitalt ut april.

Gudstjenester

Fom 25.4 planlegger vi å gjennomføre fysiske gudstjenester. Vi har lov til å samle opptil 100 personer innendørs og 200 personer utendørs hvis vi kan opprettholde smittevernregler som nødvendig avstand og at vi holder oss på faste plasser. Vi tror det er viktig å samles.

Utendørssamlinger anbefales, og siden vi når går mot en lysere og varmere årstid planlegger vi å gjennomføre gudstjenestene i Eliassens eplehage i Holtet (jordet nord for Norkirken). Ta med stol, godt med tøy og følg med på informasjon videre.

Smågrupper, foreninger og ledersamlinger
Mindre grupper på over 10 personer kan samles. Men avstandskrav på en meter og at man ikke beveger seg rundt, men sitter på faste plasser er viktig.

Hjerteromuka gjennomføres!

Planen var å gjennomføre oppussingen av barnerom i uke 16. Det blir utsatt, antakeligvis en uke eller to. Vi vil trenge frivillige medarbeidere til maling, montering, rydding osv., veldig bra om flere kan melde seg til tjeneste! Kontakt Anne Honnemyr 993 92 404!

Prosjektet trenger også økonomisk støtte. Send din gave på vipps til Norkirken Vennesla, mrk «Hjerteromuka».

Vi har også hatt tanker om større samlinger med familiene fra Mulighetenes Hus, men det gjennomfører vi ikke i år. Vi konsentrerer oss om oppussingen og kontakten med de familiene det gjelder!

Les mer og bli inspirert i Hjerterom magasinet du just har fått i postkassa di!

For styre og stab
Anne Honnemyr