Trenger du inspirasjon til å dele Jesus på hjemmebane?

Podcasten Underveis ønsker å utruste og istandsette til å dele troen på heimebane. Hør den nå!

Elisa Heiseldal og Kristian Nesbu Vatne er programledere i podcasten Underveis - om tro på hjemmebane. I forskjellige episoder snakker de med gjester om det å dele tro på hjemmebane.

- Hvis vi ønsker å se neste generasjon elske Jesus og følge han, så må vi ta i bruk våre hjemmebaner for å dele troen på han, sier Kristian engasjert.

Episodene er preget av kunnskap- og erfaringsdeling. Programlederene deler engasjert fra ting de har lest og hørt, samtidig som de snakker med gjester som deler fra sin erfaring. Podcasten er en del av Nådepuls-arbeidet som Norkirken Vennesla og Vennesla Frikirke har sammen. Les mer om Nådepuls her.

Kristen kjendiser

I epsiode 2 har de besøk av Rebekka og Rizgard Khurshid. De er venndøler og nå aktive i Filadelfia Vennesla. Denne vinteren har de vært å se på TV2 programmet Familiekoden. Programmet handler om 9 par som hadde ulike oppdragerstiler. Hver familie fikk ulike oppgaver som skulle løses, og ofte var det barna som skulle løse dem mens foreldrene observerte. Så var det en annen del hvor de 9 parene satt i studio med en ekspert for å se på klippene og samtale om dem.

Rebekka og Riszk snakker i episoden om hvordan det var å være med i programmet med merkelappen "Kristen foreldrestil" og de deler om tro på sin hjemmebane. Hør episoden på Spotify eller der du hører podcast.

Kjærlighetsspråk

Nye episoder blir lagt ut annen hver søndag. Til nå er to episoder ute og søndag 21.april kommer en ny epsiode som handler om kjærlighetsspråkene og barn. Ingrid Marie Ruenes er gjest og forteller at kjærlighetsspråkene ikke bare kan brukes mellom par, men også i relasjon til barn.

Alle barn har ulike måter å gi og motta kjærlighet på. Hvis vi som foreldre finner mer ut av hvilke kjærlighetsspråk som snakker best til våre barn, så kan vi enda mer effektiv gi dem kjærlighet som fyller opp tanken deres.

Hør episoden på Spotify eller der du hører podcast. Søk opp "Underveis".