He du indeksregulert?

Hvorfor pengemas nå igjen, tenker du kanskje? Fordi vi vil at flere mennesker skal bli kjent med Jesus.

Hvorfor pengemas nå igjen, tenker du kanskje?

Fordi vi gleder oss over alle små og store som vi møter gjennom arbeidet vårt. Vi vil at mennesker skal trives og få venner, kjenne seg verdifulle, utvikle seg – og vi vil at nye mennesker og generasjoner skal få et møte med Jesus som forvandler livet deres!

Til det trenger vi Guds hjelp og kraft, men vi trenger også menneskelige og økonomiske ressurser.

På årsmøtet i januar kom det et godt innspill fra et medlem; husker vi å indeksregulere givertjenesten? Det vil si, husker vi at vi nå får mindre igjen for hver krone enn for noen år siden?

De fleste av oss merker det på privatøkonomien, og det merkes også på menighetens økonomi. Utgiftene våre har fulgt prisstigningen ellers i samfunnet, den faste givertjenesten har ikke fulgt samme mønster.

Derfor tar vi det gode årsmøteinnspillet videre og spør: Blir du med og indeksregulerer din givertjeneste?

Hva vil det si i praksis?

Hvis du for eksempel har gitt 1000 kr i måneden og det er 5 år siden du begynte å gi eller økte sist, så må du øke med 208 kr per mnd for å følge prisveksten i samfunnet. Her er en liste med prisveksten for de siste årene:

1 år: 47 kr (4,7%)

2 år: 121 kr (12,1%)

3 år: 157 kr (15,7%)

4 år: 186 kr (18,6%)

5 år: 208 kr (20,8%)

Men du velger selv hvor mye du kan øke med. Alle monner drar når vi løfter i flokk.

Hvordan gjør du det?

Du kan øke selv ved å logge inn på Min side hos Normisjon.

Les mer eller se en film om hvordan du gjør det i denne artikkelen på våre nettsider.

Er du ikke med i fast givertjeneste til Norkirken?

Det kan du bli ved å følge denne linken.

Eller ta kontakt med Kristian Nesbu Vatne i pastorteamet 975 80 385.

Hilsen styre og pastorteam